Innholdsproduksjon
Innholdsmarkedsføring har de siste årene fått et økt fokus, hvor søkemotorene stadig får mer sofistikerte algoritmer. Innholdet må produseres med utgangspunkt for å dekke målgruppens behov. Vi brenner for å engasjere og informere målgruppen din på nett, med et fokus på å skape gode resultater for bedriften din. Innholdet produseres for bruker (målgruppe) og for søkemotor.
En nøye prosess skaper de beste resultatene
Å skape innhold betyr å vite hvem du snakker til og hva du skal si, med det som engasjerer og gir svar på det brukerne søker etter med en gang. Innholdet bør skapes etter kanalen det skal publiseres på for å tilpasse den delen av målgruppen som benytter de ulike kanalene, i tillegg til at det er viktig at innholdet alltid er relevant.
Vi starter all innholdsproduksjon med en trend- og søkeordsanalyse som kartlegger relevante søkeord for det som skal produseres. Vi blir kjent med kunden og finner ut av kundens behov ved hjelp av deres historier.
Innholdsmarkedsføring handler om å bygge langsiktige, lojale og lønnsomme kunderelasjoner. Innholdet må være troverdig og holde det en lover, spille på følelser og riktig sinnsstemning, samt underbygge argumenter og spille på fornuften. Denne type markedsføring har et større fokus på å skape en relasjon til målgruppen, og mindre fokus på å pushe og selge produkter. Det handler om å produsere innhold som brukerne selv ønsker å oppsøke fordi det er relevant for deres interesser og behov.
Ways har stort fokus på innholdsmarkedsføring til nettside og sosiale medier. Vi planlegger og produserer verdifullt, relevant redaksjonelt innhold som inspirerer og engasjerer din målgruppe. Kanalen velges etter det som treffer målgruppen best. Se vår arbeidsprosess under.
1. Kartlegging
Vår innholdsprodusent og prosjektleder tar gjerne et møte for å kartlegge kundens behov. Målet med møtet er å bli kjent med kundens verdier og tjenester/produkter, for å kunne skape historier til markedsføring og hvilke innholdstjenester og plattformer kunden trenger påfyll av innhold til.
2. Tilbud
Kunden får et tilbud for hva innholdet vil koste.
3. Plan
Planlegging, storyboard og shotlist blir overlevert til kunde. Dette vil gi kunden oversikt over hva som vil bli produsert for kunden.
4. Produksjon
Alt av innhold vil bli produsert for kunden.
5. Etterarbeid og overlevering:
Kunden vil få oversendt utkast på ferdig innhold og det vil gjøres endringer etter kundens tilbakemeldinger. Kunden vil få overlevert ferdig innhold til bruk.