Deli de Luca kom til oss for å få hjelp til å utvikle digitale konsepter til deres satsning på vegetarprodukter i deres nye konseptbutikk Veggie de Luca.
Da dette var et nytt konsept var det viktig for Deli de Luca å tenke nyskapende og kreativt når de nå skulle utvikle en medlemsapplikasjon for sin nye kundebase.
Utfordringene – Korte frister i pandemiens høysesong
Tiden var knapp da Deli de Luca først kom til oss. Butikklanseringen var satt i underkant av to måneder fra vårt første møte, noe som naturligvis gjorde at vi måtte jobbe målrettet og effektivt for å få mobilapplikasjonen i mål på rekordtid.
På mange måter var dette en unik lansering da vi alle sto midt i en pandemi, og presset ble ikke mindre ved at dette skulle bli deres nye konseptbutikk i hjertet av Oslo.
Løsningen krevde at vi skulle jobbe tett med en annen teknologileverandør som sto for loyalty og medlems-delen av applikasjonen. På mange måter var det nok utfordrende for mange å skulle bli kjent med både kunde og tredjeparter uten å kunne møtes fysisk. Heldigvis jobber vi i en bransje der det meste skjer digitalt, og gjennom klar kommunikasjon og effektiv beslutningstakning kunne Deli de Luca, WAYS, og tredjepart med stolthet lansere Veggie de Luca sin app.
Resultatet og veien videre
I skrivende stund er det seks måneder siden appen til Veggie de Luca ble lansert, og tilbakemeldingene har vært veldig positive. Appen rangerer med 5 stjerner både på Google Play store (android), og på App Store (ios).
Veggie de Luca appen ble startskuddet på et langt og godt samarbeid mellom Deli de Luca og WAYS, og man kan forvente flere digitale produkter fra Deli de Luca med WAYS på konsept og utvikling i fremtiden.
WAYS / Veggie de Luca