En enklere hverdag for FRICH'S-ansatte

Rethink Studio, et design- og kommunikasjonsbyrå kom til oss for å utvikle et intranett for deres klient, FRICH´S. FRICH´S er en kjede som består av hoteller og spisesteder fra Innlandet og opp til Trøndelag.

 

Intranettet skulle brukes av alle ansatte i FRICH konsernet, og bli brukt på daglig basis av kokker på de ulike spisestedene for å kunne se oppskrifter, samt at andre ansatte skulle kunne se kampanjer, ta kurs, og komme i kontakt med andre FRICH lokasjoner.

Hvordan løste vi utfordingen?

Intranettet er bygd på Enonic, et CMS (publiseringssystem), som tillater administrasjonen i FRICH´S å styre innholdet på intranettet selv. Dette inkluderer å publisere artikler, lage nye oppskrifter, legge til kurs, finne kontaktinformasjon til ansatte, og mye mer.

 

Det var Rethink Studio som stod for designet, mens WAYS stod for utvikling. For stabil og trygg drift er intranettet lastet opp på egen VPS i WAYSCloud.

FRICH'S intranett
Frichs
Intranett
English summary
Rethink Studio, a design and communications agency, approached us to develop an intranet for their client, FRICH’S, a chain of hotels and eateries spanning from Innlandet to Trøndelag. The intranet was intended for use by all FRICH employees, with chefs at various locations accessing recipes and other staff viewing promotions, taking courses, and connecting with other FRICH locations. To address this challenge, we built the intranet using Enonic, a content management system (CMS), allowing FRICH’S administration to independently manage intranet content. This includes publishing articles, creating new recipes, adding courses, accessing employee contact information, and more. Rethink Studio handled the design, while WAYS took care of the development. For stable and secure operation, the intranet is hosted on a dedicated VPS in WAYSCloud. The FRICH’S intranet is set to launch for employees in early 2022, with the likelihood of further development to enhance functionality in the future.

Resultatet og veien videre

FRICH´S intranett skal lanseres for ansatte i starten av 2022, og vil mest sannsynlig bli videreutviklet med mer funksjonalitet.
Det jobbes med en egen app for FRICH´S kunder(2024).

Trenger du et internt system for din bedrift?
Ta kontakt for en hyggelig kaffeprat!